4 september 2011

Help me to help you!

Jag klickade hem två serier på Tradera igår, Generation Hope #10 och Punisher #2. Låt mig börja med att säga att lösnumren på Tradera går under tian, budgivningen existerar i princip inte, så jag tänker uppmuntra alla som läser här att börja kolla in det lite emellanåt, även om det minskar mina chanser till att få löjligt billiga blaskor! Visserligen tror jag inte att just den lilla grupp som läser den här bloggen får Tradera/Serier USA's budgivning att gå genom taket heller...
X-Men var min tidiga ungdoms största kärlek. Den förpubertala tonårsdrömmen; att få vakna upp en morgon som en mutant och bli hämtad av Wolverine nästa dag, sitta bakom honom på hans feta motorcykel och åka mot solnedgången och för att sedan få slåss mot mutant-fascister (se New X-Men #137). Ni vet, varje normal 12årig tjejs största dröm! Hur som helst så har jag knappt rört en enda X-men-tidning/album eller Wolverine-album sedan dessa unga dagar, förrens nu. Generation Hope ska få äran att avgöra om jag kommer börja läsa lite igen eller inte. Om man läser denna artikel från USA Today så tycker åtminstone jag att det låter tillräckligt kryptiskt för att verka lovande!

Jag köpte även Punisher #2, av två anledningar. Först och främst för att jag faktiskt aldrig riktigt har läst något med Punisher. Det är en serie som jag vet att jag borde gilla och borde läsa, precis som Judge Dredd, men aldrig har kommit mig för, av någon anledning! För det andra, så har jag börjat känna mig som en gammal illaluktande jazzgubbe på så sätt att jag nästan bara verkar läsa gamla 60/70/80tals serier och redan kultförklarade grim dark-serier. Jag har inte ens försökt ge nyare serier en chans, men nu ska detta ändras! Något lösnummer då och då kan väl aldrig skada? Har ni några tips på nyare serier som ni tycker att jag borde kolla in? Finns det några amerikanska serier som ges ut i schyssta svenska versioner? Vore det inte fint att kunna köpa ett schysst lösnummer med lite blandade serier med sin godispåse på lördagar, så som man gjorde när man var liten? Det skulle jag uppskatta!
Och till sist så vill jag bara ändra min tidigare reaktion om den nya afro/latino-amerikanska Spider-Man till BU! Jag har nämligen läst att Marvel tydligen överväger att göra honom homosexuell också. Missuppfatta mig rätt, ge oss mer minoritetshjältar, woho, bra, men stoppa för fan inte in alla minoriteter ni kan komma på i en enda liten stackare! Captain Rainbow to the fucking rescue...

(PS. Notera den nya funktionen ”Reaktioner” strax nedanför, där ni helt anonymt kan klicka i vad ni tyckte om inlägget. Jag inbillar mig att det kan hjälpa oss att lista ut vad ni egentligen vill läsa om och inte läsa om.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar