3 augusti 2011

The Amazing & The Dark!

Jag har något fantastiskt att förtälja! Och även spoiler alert, så sluta läsa här om du inte vill veta vad som händer i Ultimate Spider-Man Nr. 160... Så, nu antar jag att ni fanatiska Spidey-fans har slutat läsa. Efter att Peter Parker dör i tidigare nämnda serietidning (se inlägget nedanför), så kommer en ny Spider-Man att utnämnas, i Ultimate Fallout Nr. 4, fast han kommer inte ersätta Peter Parker, bara ta över manteln i ett parallellt universum. Detta kanske är lite svårt att smälta, och varför i allsin dar tycker jag att det är fantastiskt?
- Nya Spidey är en liten afroamerikansk/latinoamerikansk tonårskille vid namn Miles Morales! Jag tycker detta är en sannerligen intressant utveckling i alla fall! Ni kan läsa hela artikeln HÄR! Jag vet dock att Tobias tyckte att det var lite over the top att de gjorde honom BÅDE halvafro och halvlatino. Kanske det, men allt i serier är ju lite over the top, och kan det verkligen bli så mycket värre än vad det redan är i Ultimate?

Nu över till något som åtminstone jag har sett framemot väldigt mycket; nya Batman-filmen, som kommer upp på bioduken den 20 Juli 2012. Senaste veckan har jag ramlat över otaliga uppdateringar och nyheter om just The Dark Knight Rises, den sista filmen i Dark Knight-triologin. Filmen ska tydligen vara väldigt post-apokalyptisk och mörk, Batman kommer att bli handlingsförlamad av sin ärkefiende Bane, som gjort upp en plan i fängelset för att tillintetgöra Batman. Inget jättespeciellt alltså (för att vara Batman d.v.s), men jag litar på att Christopher Nolan gör det maffigt och brutalt!
Filmen kommer inte vara filmad för 3D, vilket både har för och nackdelar, men jag tycker det är lite synd, då det troligtvis kommer läggas på halvtaskiga 3D-effekter efteråt för att låta den kunna gå upp i biosalonger för 20 spänn extra. Dock så känns det ganska naturligt att avsluta triologin så som man har börjat den - i good ol' fashioned 2D!
Anne Hathaway ska spela Catwoman (jag funderar lite på hur de kan ha tänkt här), och Tom Hardy ska spela Bane, som är den enda som syns i teaser-trailer här nedanför från den nya filmen, allt annat är i princip från de två tidigare filmerna.
När det väl är dags så kommer jag gå och se den här filmen minst två gånger på bio och sedan sitta hemma och titta igenom X antal gånger till! Woho!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar