29 augusti 2011

Super Putin Says Sorry to No-One!

Det har gått alldeles för lång tid för att du skulle kunna förlåta mig direkt, och varför har jag inte bara ringt (skrivit) och sagt att jag har varit upptagen? Du har suttit uppe och väntat på mitt samtal, väntat och blivit mer och mer besviken för varje tyst minut. Förlåt. Det var inte för att jag slutade tycka om dig, för det gör jag, jag tycker så mycket om dig, kära bloggen, men jag har ett liv utanför internet som ibland kräver att cyberliv ställs åt sidan, men nu är jag här! Förlåt mig! Fast jag vet inte hur ofta jag kommer kunna uppdatera i den närliggande framtiden heller, du (bloggen) och ni (läsare) får nog acceptera att detta är en låg aktivitetsperiod...
Jag har inte hunnit läsa klart Batman: Year One, se igenom alla avsnitt av Teenage Mutant Ninja Turtles (den första animerade serien), börja läsa Junji Ito's Uzumaki eller haft en Avengers-filmhelg och sett Iron Man 1&2, The Incredible Hulk (möjligtvis även Hulk från 2003, och ja, visste ni att Mark Ruffalo som ska spela Hulk i Avengers-filmen eventuellt har gått med på att göra en uppföljare på The Incredible Hulk om The Avengers-filmen går bra?) och Thor för att sedan gå och se Captain America på bio. INGET! Inget har hunnits med! Jag hinner knappt bläddra igenom lite geek-nyheter för mig själv! Så tro inte att det är bara ni som straffas! Min egna geeking har fått offrats för studier, praktik och andra viktiga i-riktiga-livet-saker. Håll dock till godo, kära kamrater, ty jag har inte kommit helt oförberedd! Här är mina ack så små, men ödmjuka fredsgåvor till er:

1. Adventure Time kommer ut på DVD! Tolv stycken, elva minuter långa avsnitt, släpps den 27 September. "My Two Favorite People". Det som är väldigt konstigt är att det inte är en hel säsong och avsnitten på DVD:n består av en blandning mellan första och andra säsongen... men "ok".
2. FanExpo Canada avrundades nu i dagarna och Baltimore Comic-Con strax innan det, om ni har tid/lust så kolla in deras hemsidor och sök runt lite och läs om alla priser som delats ut och händelser som ägt rum. Det borde sysselsätta er ett tag (hade jag haft tid hade jag gjort det åt er och kommenterat de största grejerna, men nu får ni faktiskt ta er i kragen och göra det själva).
3. Alien Loves Predator är en webcomic som enligt uppgifter ska uppdateras någon gång i veckan (lite som den här bloggen), fast det gör den inte. Det gör dock det inte mindre roligt! Läs den! Jag har nog bläddrat igenom hela serien vid sömnlösa nätter. Alldeles utmärkt sällskap.
4. Till sist, denna video. Se den. Ingen kommentar jag ger är rättvis nog:

Ps. Titelreferens - Vladimir Putin, Rysslands premiärminister, är tydligen så testosteronfylld att han måste göras till superhjälte. Om ni missat det. Finns att läsa HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar