11 september 2011

"It's Mahveeel baby!"

TV-spel och seriefans går ofta hand i hand. Ett bra bevis på detta är TV-spelsserien Marvel Vs. Capcom som på senare tid har varit väldigt aktivt. I detta spel så ser vi utvalda karaktärer från både Marvel- och Capcom-företagen slå ner varandra i överdrivna, "flashiga" rörelser. Dock när jag har spelat MvC3 (det senaste spelet i serien) så har jag fått väldigt många frågor om olika karaktärer och referenser då rätt mycket kan vara obskyrt för fans som inte är väldigt insatta. Jag själv hade t.ex. inte ens hört talas om Shuma-Gorath innan jag satte mig ner med spelet.
Så med detta i åtanke har jag tänkt spendera mina framtida inlägg med att berätta om alla Marvel-karaktärer i MvC3-spelet så att alla ska hänga med i vilka karaktärerna är. Om ni har en fråga om någon referens i spelet så är det bara att kontakta oss så ska jag göra mitt bästa att förklara bakgrunden bakom det.

Rev up those stars and stripes because next time we're in for some liberty and apple pie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar